Oase, Hotel en Bungalowverhuur

• Oase type 1 (2 p)
• Oase type 1 (4 p)
• Oase type 1A (6 p)
• Luctor et Emergo (4-6 p)

• Appartementen
   Zuiderstrand (2-4 p)

• Stenen Koe (2-4 p)
• Merelnest (6 p)

• De Bron (6 p)
• Mon Repos (8 p)

• De Loeiboei (8-10 p)
• Groepshuis Oase (12-13 p)
• Groepshotel Oase (16-28 p)

• Slaapstrandhuisje Obelix (4 p)

Zie ook Hotel(appartementen)

Gasten over Oase

Waarom wij kiezen voor vakantie bij Oase in Zoutelande
Over Luctor et Emergo

Oud en nieuw met vrienden

Slaapstrandhuisje Obelix
25 jaar Zee, Bos en Duin

Vriendengroep voor 10e keer in groepshotel

Waarom wij kiezen voor vakantie bij Oase in Zoutelande

Heeft u nog een andere reden om bij Oase op vakantie te komen? Kijk onder 'aanbiedingen'

Terug

Familie van Meel over hun verblijf
in Luctor et Emergo

In het mooie Zeeland ligt aan de buitenkant van het toeristische dorpje Zoutelande Hotel en Bungalowverhuur Oase. Medio 2008 is op dit park een volledig rolstoelaangepaste bungalow Luctor et Emergo gerealiseerd.

Rolstoelaangepast wil zeggen dat de bungalow voorzien is van brede deuren, ‘n enkele schuifdeur geen drempels c.q. obstakels in en rond de bungalow. Ondanks de beperkte vierkante meters (36m2) is de bungalow zo ingericht dat je met een elektrische rolstoel uitstekend uit de voeten kunt.

De ruime badkamer is van alle denkbare aanpassingen voorzien zoals een inloopdouche, whirlpoolligbad, verhoogd toilet met beugels en zelfs een in hoogte verstelbare wastafel. Tevens is deze bungalow uitgerust met een in hoogte verstelbare keuken. Werkelijk aan alles is gedacht, zelfs een ruime parkeerplaats.

Al jaren verblijven we graag tijdens de zomervakantie aan de Nederlandse kust. Als gevolg van het gebrek van goed geoutilleerde hotels e/o bungalows is overnachten een utopie. Door kennissen werden we getipt over deze bungalow. Na een telefoontje met mevrouw Wattel- Koppejan mochten we ‘n kijkje nemen. De eerste indruk sloeg om in verbazing omdat men er in geslaagd is in een beperkte ruimte een rolstoelaangepaste bungalow te realiseren.

We wilden graag met de zomer van 2009 gebruik maken van deze bungalow en besloten om in november 2008 deze bungalow in een weekend uit te proberen. Buiten het weer van november 2008, erg koud en veel sneeuw, beviel de bungalow uitstekend. Al de eerste dag werd duidelijk dat dit een perfecte accommodatie is waar we graag tijdens de zomervakantie gebruik van willen maken.

Buiten dat de zomer van 2009 qua weer en temperatuur voortreffelijk was, was het in een woord een genot om als rolstoelgebruiker in deze bungalow te vertoeven. Ook de klantvriendelijkheid van Thuiszorgcentrale Zeeland heeft er voor gezorgd dat we een geweldige zomervakantie in Zoutelande hadden. Daar komt bij dat het zwembad in Vlissingen ook goed uitgerust is om rolstoelgebruikers te ontvangen.

'In een woord een geweldige zomervakantie'

Ook in 2010 hebben we het voorrecht om tijdens onze zomervakantie in deze bungalow te mogen verblijven. We hopen nog jaren gebruik te mogen maken van deze rolstoelaangepaste bungalow.

Familie Van Meel
Made

Familie Luning vierde Oud en Nieuw met vrienden

Rond Oud en Nieuw 2006-2007 hebben we een fantastisch weekend beleefd bij jullie, samen met onze familie en vrienden. Het hele groepshotel was met onze groep helemaal vol en hebben een onvergetelijk lang weekend beleefd, waarbij we de 40-jarige verjaardag van mijn man hebben gevierd. Jullie hotel vormde een hele gastvrije en zeer verzorgde omgeving en we hebben genoten van het Oud en Nieuwfeest dat we in de gemeenschappelijke ruimte hebben gevierd en helemaal zelf mochten aankleden. En dan die heerlijke bedden en ontbijt. Alles bij elkaar lijkt de dag van gisteren, een onvergetelijk weekend!

Mevrouw E. Luning

Familie van Kruistum

Een gratis verblijf van 26 mei tot 1 juni 2008 in slaapstrandhuisje Obelix werd gewonnen door familie van Kruistum uit Veenendaal.

We kregen deze hele leuke reactie:

Foto: familie van Kruistum

Begin februari 'De verrassing'

We hebben een zesdaags verblijf in strandhuisje Obelix gewonnen. Als iets ons leuk leek, was het dit wel! Vakantie in Zoutelande, al zo'n 20 jaar gasten van Oase, dat is altijd een heerlijk gebeuren. Maar dit was wel heel bijzonder, 's ochtends ontbijten op het terras met een prachtig uitzicht en 's avonds naar bed gaan met het ruisen van de zee. Of genieten van de ondergaande zon.

Op maandag 26 mei werden we om 12.00 uur welkom geheten in een superleuk strandhuis Obelix nummer 113 door Rianne Wattel-Koppejan. Over dit strandhuis is Rianne laaiend enthousiast. En terecht, alles zag er tiptop uit, van opgemaakte bedden tot schoon sanitair. Eigenlijk niets anders als op Oase, waar het ook altijd volledig verzorgd en schoon is. De ligging van het strandhuis is ideaal, de duinovergang is makkelijk, geen klimpartijen en dichtbij een leuke strandtent, waar men goed kan eten.

Obelix is functioneel ingericht: praktisch interieur, veel leefruimte, niets teveel, een goede bed-bank, die met een paar handelingen een top slaapplaats bleek te zijn. Praktisch, dat douche- en toiletruimte buiten het woongedeelte gehouden zijn, zo hou je natuurlijk zand en vocht buiten je strandslaaphuisje. Over volledig gesproken: een vergunning voor de parkeerplaats ongeveer 50 meter vanaf het duin is ook geregeld.

De foto's op de mail en website zagen er al heel aantrekkelijk uit, maar de werkelijkheid overtrof alles. Je beleeft het strandleven in en om Obelix op hoogte en dat geeft toch een andere ervaring als vanuit je strandstoel in het zand. Wat dacht u van de boten, die het strandleven langs de Zeeuwse kust wel heel bijzonder maken. We genoten zeker 's avonds op het terras, wanneer ze verlicht, op korte afstand voorbij kwamen varen.

Kortom, wij hebben genoten van ons gewonnen zesdaags verblijf in Obelix en wij hopen dat andere gasten hier ook van gaan genieten. De charmes van het strand, de zee en de bijzondere luchten. Je moet dit echt een keer beleefd hebben, het nodigt uit om zo weer te gaan.

Bert en Corrie van Kruistum

Familie Verhagen: al 25 jaar te gast bij Oase

Fam. Verhagen Terras Zee, Bos en Duin Taart 25 jaar Oase

Foto: familie Verhagen

Het klinkt bijna als het begin van een sprookje, maar er was eens 25 jaar geleden een familie, de familie Verhagen uit Goirle, die graag op vakantie wilde naar een plaatsje dichtbij de zee.
Na hier en daar wat navraag gedaan te hebben, zijn we bij het VVV van Zoutelande terecht gekomen. Die hebben ons doorverwezen naar Oase. Zo gezegd, zo gedaan. Een afspraak werd gemaakt om eens langs te komen om te kijken naar de accommodatie. Na een heel leuk en hartelijk gesprek en een bezichtiging met toen nog de ouders van Rianne, werd er voor de eerste  keer een vakantie geboekt:
de laatste week van augustus en de eerste week van september.

De eerste ervaring was perfect: een zeer gastvrije ontvangst, een goed huisje in een rustige omgeving en voldoende vrijheid om het huisje heen. En zeker niet onbelangrijk: op zeer korte afstand van het strand en korte afstand van het gezellige dorpscentrum.
De ervaring was zo goed, dat er vrij snel weer een boeking werd gedaan voor het volgende jaar. Dit was het begin van een lange reeks jaren, waarvan telkens weer voor een prettig verblijf  in de zomer in een van de huisjes van Oase werd gekozen. Wij hadden ieder jaar weer het gevoel dat we thuis kwamen.

Met het groeien der jaren, groeide ook de familie en werd er zelfs een aantal jaren voor gekozen om wel 4 weken achter elkaar te gaan om ook de kinderen en kleinkinderen een onvergetelijke vakantie te bezorgen bij Oase. Ook is er een periode geweest, dat er twee huisjes gehuurd werden. En als dat niet mogelijk was, om 4 weken achter elkaar te gaan. Ook is er nog een hele tijd door een van de dochters een huisje gehuurd in de krokusvakantie, maar omdat haar gezin nu uitbundig carnaval viert, behoort dit helaas tot verleden tijd.

De afgelopen vakantie in 2008 was ons 25e jaar bij Oase en wij werden zoals altijd erg hartelijk en gastvrij ontvangen. Bij aankomst in het huisje stond een lekkere slagroomtaart op ons te wachten, als felicitatie voor de afgelopen 25 jaar. Ook deze vakantie is weer tot ieders genoegen verlopen en we hopen dan ook om het volgende jaar weer terug te gaan naar Oase.

Vanaf deze plaats willen wij dan ook  Rianne en Cor, maar zeker ook de ouders van Rianne voor hen en alle medewerkers heel hartelijk bedanken voor de afgelopen 25 jaar en wij hopen dat ze nog vele jaren op dezelfde ongedwongen manier door zullen gaan.

Heel hartelijk bedankt en tot ziens,

Familie Verhagen en familie Vermeer

Groep Logtenberg: bezoekt 10e keer Oase

Toen wij in oktober 1999 20 jaar getrouwd waren, wilden we dat met onze beste vrienden vieren. Maar hoe kom je nu aan een gelegenheid, waar je zo’n 26 mensen kwijt kunt, in een ongecompliceerde omgeving en ook zelf kunt koken en een ieder overdag zijn eigen gang kan gaan? En er ’s avonds een leuke sfeer van te maken is? Die sfeer bepaal je dan wel zelf, maar de omgeving is ook niet onbelangrijk.

Tsja, je kunt een of ander kamphuis huren! Maar veelal zijn die schamel ingericht en meestal te groot en ongezellig voor 26 man. We zochten iets aan het strand en zo kwamen we bij Oase in Zoutelande terecht. Daar bestaat de mogelijkheid om in het najaar het gehele Hotel Oase af te huren met al zijn faciliteiten.
Een professionele keuken (niet onbelangrijk, toch?). Twee mooie open ruimtes voor de ontspanning. Een eigen buitenplaats. Leuke eenvoudige kamers (trouwens met sinds 3 jaar nieuwe perfecte bedden, dat mag niet onvermeld blijven).

In 1999 hadden we zo’n leuk weekend, dat we hebben besloten het in 2000 te herhalen. Uiteraard delen we sindsdien de kosten. Dat is sindsdien dus ons najaarweekend.

En... het blijft een Hotel met ontbijt, want ’s ochtends hoef je niet voor je eigen ontbijt te zorgen na een gezellige avond. Daar zorgt het personeel van Oase voor. Boodschappen meenemen? Welnee, je levert een lijst in voor de Spar en als je aankomt staan alle inkopen klaar. Hoef je ook niet zelf mee te nemen.

Overdag zijn de mogelijkheden legio. Middelburg, Veere, genoeg mogelijkheden. En uiteraard het strand, want daar is het om begonnen. Dat trekt altijd. Weer of geen weer. Elk weertype heeft zijn charmes. De die-hards gingen vorig jaar zelfs zwemmen. Ach, de warmte van het Hotel is dichtbij.

En ’s avonds koken we gewoon zelf, met ondertussen een vast stramien. Vrijdagavond zorgen enkele dames voor de maaltijd. Hans zorgt zaterdag voor een Indische rijsttafel. En tenslotte zorg ik op zondagmiddag voor de traditionele zelfgemaakte erwtensoep met rookworst. Kortom allemaal rituelen, en daar is niets mis mee als je onder elkaar bent.

In 2008 was het dan ook de 10e keer, dat we met nagenoeg dezelfde groep Hotel Oase hebben afgehuurd en Walcheren onveilig hebben gemaakt. En het is nog steeds elke keer een feest. Volgend jaar dan maar voor de 11e keer. Eh… Nummer 11..?  Het moet niet gekker worden. Rianne en Cor… ga zo door.